Θρεπτικό σνακ το ποπ κορν

Article Details 

Κατάλογος σελίδων » Article Details
Submit Link | Latest Links | Latest Articles | Submit Article | Top Hits  
Login | Register




Θρεπτικό σνακ το ποπ κορν

Date Added: February 06, 2013 10:00:29 AM
Author: Niko
Author's Website: κατασκευή ιστοσελίδων
Category: Σπίτι, Οικογένεια & Παιδί: Μαγειρική
Τα ποπ-κορν που κατά κανόνα αντιμετωπίζονται από τους ειδικούς σαν σνακ ( στα αγγλικά junk food ) αποτελούν σύμφωνα με μια έρευνα στην Αμερική, πλουσιότερη πηγή ευεργετικών αντιοξειδωτικών ουσιών- πολυφαινολών-από τα φρούτα και τα λαχανικά!
Αυτό έδειξε μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου του Σκράντον στην Πενσυλβάνια η οποία παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Χημικών (ΑCS) στο Σαν Ντιέγκο.
Ειδικότερα, η ποσότητα πολυφαινολών στο ποπ κορν ήταν ως και 300 mg ανά μερίδα , ενω στο γλυκό καλαμπόκι και σε συγκεκριμένα φρούτα ήταν 114 mg και 160 mg ανά μερίδα αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης δρα Τζο Βίνσον, αυτό συμβαίνει επειδή τα φρούτα αλλά και τα λαχανικά περιέχουν 90% νερό με αποτέλεσμα οι πολυφαινόλες να διαλύονται μέσα σε αυτό, ενώ στο ποπ κορν το οποίο περιέχει μόλις 4% νερό η συγκέντρωση πολυφαινολών είναι πολύ μεγαλύτερη. Ακόμα, τα επίπεδα πολυφαινολών του ποπ κορν που μετρήθηκαν ήταν παρόμοια με εκείνα των ξηρών καρπών και 15 φορές μεγαλύτερα από εκείνα στα τσιπς που γίνονται από δημητριακά ολικής αλέσεως.

Απο τις μετρήσεις που πραγματοποίησαν οι ερευνητές προέκυψε επίσης, ότι οι φλούδες του ποπ κορν - εκείνα τα μικρά κομμάτια που κολλούν ανάμεσα στα δόντια - περιέχουν τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις πολυφαινολών και φυτικών ινών.Ενω όλα τα άλλα δημητριακά είναι επεξεργασμένα καθώς περιέχουν και άλλα συστατικά ,το ποπ κορν είναι το μόνο σνακ που αποτελείται κατά 100% από μη επεξεργασμένα δημητριακά ολικής αλέσεως.
Το ότι ονομάζονται όλα αυτά τα προϊόντα «ολικής αλέσεως» σημαίνει απλώς ότι περιέχουν δημητριακά ολικής αλέσεως σε ποσοστό μεγαλύτερο του 51% του προϊόντος ,σε σύγκριση με μια μερίδα ποπ κορν που παρέχει περισσότερο από το 70% της ημερήσιας πρόσληψης δημητριακών ολικής αλέσεως. Επιπρόσθετα, κατά τα λεγόμενα του δρ Βίνσον το μέσο άτομο καταναλώνει μόνο μισή μερίδα δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα και έτσι το ποπ κορν μπορεί να καλύψει αυτό το κενό με έναν πολύ υγιεινό και απολαυστικό τρόπο.

Ωστόσο μεγάλο ρόλο παίζει ο τρόπος που το ποπκόρν μαγειρεύεται. Όπως επισήμαινε ο ερευνητής,το ιδανικό είναι να φτιάχνει κάποιος το ποπκόρν στο σπίτι του, με υλικά που ξέρει και όχι στον φούρνο μικροκυμάτων γιατί αυξάνονται το λίπος και οι θερμίδες τα οποία είναι επιβλαβές για την υγεία μας. «Περίπου το 43% του ποπ κορν του φούρνου μικροκυμάτων αποτελείται από λιπαρά σε σύγκριση με 28% εάν μαγειρέψετε μόνοι σας το ποπ κορν με λάδι σε κατσαρόλα», συμπλήρωσε ο ερευνητής.
Επίσης,το ίδιο ισχύει για το έτοιμο ποπ κορν που αγοράζουμε απ’ έξω σε διάφορα μέρη το οποίο είναι πολύ συχνά μαγειρεμένο με πολύ λάδι ή με κακής ποιότητας βούτυρο για την παρασκευή ποπ κορν ή με πολύ αλάτι , με αποτέλεσμα τα οφέλη του προσφέρει το ποπ κορν να μην υπάρχουν πια.
Καταλήγοντας, ο Αμερικάνος ερευνητής υπογράμμισε ότι η κατανάλωση ποπ κορν δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία ώστε να αποφεύγεται η κατανάλωση των φρούτων και τα λαχανικών από τη διατροφή μας , τα οποία οπωσδήποτε πρέπει να περιέχει μια ισορροπημένη διατροφή,καθώς το ποπ κορν στερείται βιταμινών και άλλων θρεπτικών συστατικών που περιέχονται στα φρούτα και στα λαχανικά και τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία μας.