Παρουσία επαγγελματιών υγείας στο διαδίκτυο

Article Details 

Κατάλογος σελίδων » Article Details
Submit Link | Latest Links | Latest Articles | Submit Article | Top Hits  
Login | Register




Παρουσία επαγγελματιών υγείας στο διαδίκτυο

Date Added: March 17, 2010 09:25:41 AM
Author: Anonymous
Category: Υπολογιστές & Διαδίκτυο: Δημιουργία, Φιλοξενία και Προώθηση Ιστοσελίδας
H παρουσία των επαγγελματιών υγείας στα κοινά πλέον μέσα ενημέρωσης ολοένα ενισχύεται, όπως για παράδειγμα στο διαδίκτυο. Eντούτοις, μεγάλος είναι ακόμη ο αριθμός των επαγγελματιών εκείνων, που διατηρούν τη δυσπιστία τους σχετικά με την ανταπόκριση του ελληνικού κοινού στα διάφορα μέσα ενημέρωσης και δη στο διαδίκτυο, για ενημέρωση σε ιατρικά θέματα.
Το πρόβλημα όμως δεν έγκειται στην ανταπόκριση του ελληνικού κοινού στο διαδίκτυο και στα λοιπά μέσα ενημέρωσης, αλλά στο γεγονός ότι οι περισσότερες προσπάθειες προβολής ιατρών αλλά και οδοντιάτρων έχουν τη μορφή διαφημιστικής καταχώρησης με ελλιπή ενημέρωση και παραπλανητικά στοιχεία.
Μια ιστοσελίδα, λειτουργική για παράδειγμα από άποψη σχεδιασμού και περιεχομένου, δύναται να δώσει νέα πνοή στον επαγγελματία, να τον βοηθήσει και να απλοποιήσει τις διαδικασίες ενημέρωσης δυνητικών ασθενών και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων να αλλάξει εντελώς την εικόνα του επαγγελματία προς στον ίδιο τον ασθενή. Αναθέτοντας ένας επαγγελματίας υγείας την υλοποίηση της διαδικτυακής του ταυτότητας σε εξειδικευμένους επαγγελματίες (όχι σε απλές εταιρείες σχεδιασμού ιστοσελίδας αλλά σε εξειδικευμένους γνώστες του ιατρικού marketing), θα δεί άμεσα αποτελέσματα στην τελική του εικόνα.
Σε πρώτη φάση, για παράδειγμα, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες του, π.χ. πλαστική χειρουργική, υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώσει το κοινό-στόχο του με συγκεκριμένες ενημερωτικές ενέργειες σε πανελλαδικό ή τοπικό επίπεδο, μέσα στα πλαίσια του ιατρικού κώδικα δεοντολογίας. Ταυτόχρονα, έχει τη δυνατότητα να προσεγγίσει ασθενείς ακόμη και από άλλες χώρες εφαρμόζοντας προγράμματα ιατρικού τουρισμού (αν και απαιτούν πιο σύνθετη προβολή / προώθηση της ιστοσελίδας) – ένα είδος δραστηριότητας για το οποίο ενδείκνυται η χώρα μας αλλά ελάχιστες μονάδες έχουν αξιοποιήσει.
Πολλοί είναι οι επαγγελματίες, όμως, που ακόμη και σήμερα αντιμετωπίζουν με δυσπιστία τη χρήση τεχνικών marketing στην προβολή θεμάτων που έχουν σχέση με το ύψιστο ανθρώπινο αγαθό, την υγεία. Οι λεγόμενοι marketeers της υγείας, όμως, αντιμετωπίζουν κάτω από καθαρά επιστημονικό πρίσμα την ενημέρωση του κοινού σε θέματα που άπτονται βασικών επιστημονικών δεδομένων, τόσο στον ιατρικό όσο και στον οδοντιατρικό κλάδο.
Ας δούμε λοιπόν τί έχει να μας αποδείξει το εγχείρημα της Mayo Clinic - ενός φορέα απόλυτης διάκρισης σε επιστημονικό και μη επίπεδο. Λόγω κύρους και διεθνούς αναγνώρισης, θα περίμενε κανείς ότι η Mayo Clinic θα ήταν ιδιαίτερα συντηρητική σε θέματα marketing και δημοσιότητας ενώ θα θεωρούσαν παράτολμη την υιοθέτηση τεχνικών κοινωνικής δικτύωσης - π.χ. χρήση μηχανών όπως το facebook, το twitter, τα διάφορα blogs, κ.α. Η πραγματικότητα είναι αλήθεια πολύ διαφορετική και μάλιστα η Mayo Clinic μόνο συντηρητική δεν είναι σε θέματα διαδικτυακού marketing!
Αρκεί να δεί κανείς τη σχετική ιστοσελίδα στο facebook με περισσότερους από 13.000 μόνιμους επισκέπτες ενώ στο κανάλι της κλινικής στο Youtube παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης επιμορφωτικών/ εκπαιδευτικών σεμιναρίων καθώς επίσης και προεπισκόπηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών και ερευνητικών τμημάτων της κλινικής. Συγκεκριμένα, παρέχονται περισσότερα απο 600 video - στην πλειοψηφία τους απο ιατρούς - συνεργάτες της Κλινικής αλλά και γνώμες (testimonials) ασθενών με περισσότερα απο 1Μ χτυπήματα. Στο twitter τελος, η κλινική διατηρεί επαφή με περισσότερους από 21000 πιστούς της "ακολουθητές" / φίλους.
Η περίπτωση της Mayo Clinic αποτελεί ένα χαρακτηριστικό case study για το πώς το σωστά εφαρμοζόμενο και ηθικά θεμιτό ιατρικό marketing, θα μπορούσε να προσδώσει στον επαγγελματία τη δυνατότητα προσέγγισης του ασθενή του, μέσα από την κατανόηση και αναγνώριση κυρίως των αναγκών του, διαφοροποίησης του τρόπου επιλογής των παρεχόμενων υπηρεσιών και της εξασφάλισης υπηρεσιών βέλτιστης ποιότητας – σε δεοντολογικά αποδεκτά πλαίσια.