Κόστος ιστοσελίδας. Πώς υπολογίζεται;

Article Details 

Κατάλογος σελίδων » Article Details
Submit Link | Latest Links | Latest Articles | Submit Article | Top Hits  
Login | Register




Κόστος ιστοσελίδας. Πώς υπολογίζεται;

Date Added: September 12, 2014 03:02:15 PM
Author: Maria Panagiotopoulou
Author's Website: WeMakeWeb - Κατασκευή Ιστοσελίδων - SEO
Category: Υπολογιστές & Διαδίκτυο: Δημιουργία, Φιλοξενία και Προώθηση Ιστοσελίδας

Πόσο κοστίζει μία ιστοσελίδα; Πόσα χρήματα να διαθέσετε ειδικά όταν οι τιμές ιστοσελίδων που υπάρχουν στην αγορά είναι από 100 ευρώ έως χιλιάδες ευρώ; Πόσο θα κοστίσει μία ιστοσελίδα σε βάθος χρόνου και τι κέρδη θα αποφέρει; Τι σημαίνει οικονομική κατασκευή ιστοσελίδας;


Το συνολικό κόστος μιας ιστοσελίδας συμπεριλαμβάνει πάγια έξοδα που καταβάλλονται ετήσια ή ανά διετία (domain name , φιλοξενία), το κόστος σχεδιασμού της ιστοσελίδας που το πληρώνετε άπαξ, το κόστος διαχείρισης της ιστοσελίδας καθώς και τα χρήματα που θα διαθέσετε για την προώθηση της ιστοσελίδας. Πιο αναλυτικά:


1. Κόστος κατοχύρωσης domain name


Το domain name η διεύθυνση, δηλαδή, της ιστοσελίδας σας (www.iistoselidamou.gr) είναι απαραίτητο για τη λειτουργία της.Το κόστος κατοχύρωσης domain είναι πάγιο και καταβάλλεται ανά διετία. Κυμαίνεται από 15 έως 25 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για domain με κατάληξη .gr ανάλογα με την εταιρεία που θα επιλέξετε ως καταχωρητή.


2. Κόστος σχεδιασμού - κατασκευής ιστοσελίδας


Αφορά το γραφιστικό σχεδιασμό, την επιμέλεια της δομής και του περιεχομένου, την ανάπτυξη/προγραμματισμό της ιστοσελίδας. Το κόστος σχεδιασμού ποικίλει ανάλογα με την πολυπλοκότητα του έργου. Θα συναντήσετε, επίσης, μεγάλες διακυμάνσεις ανάλογα με την εταιρεία ή προγραμματιστή που θα επιλέξετε για τη δημιουργία της ιστοσελίδας σας. Για τη δημιουργία μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας που θα προσελκύει το κοινό και θα αποφέρει κέρδη απαιτούνται πέρα από τις εργασίες του web developper, του προγραμματιστή,δηλαδή, που θα δημιουργήσει τον κώδικα της ιστοσελίδας, έρευνα αγοράς και μελέτη του ανταγωνισμού, αξιολόγηση των υπηρεσιών και προϊόντων του πελάτη, προεργασία από κοινού με τον πελάτη για το σχεδιασμό της δομής του site, εργασίες επιμέλειας των κειμένων και εμπλουτισμού του περιεχομένου τους με λέξεις-κλειδιά,εργασίες γραφιστικού σχεδιασμού με βάση το προφίλ της επιχείρησης, εργασίες γραφιστικής επεξεργασίας του υλικού της ιστοσελίδας (φωτογραφίες προϊόντων για παράδειγμα) κλπ.


Εξίσου σημαντικός παράγοντας για την κοστολόγηση μιας ιστοσελίδας είναι ποιες από τις παραπάνω εργασίες μπορεί να αναλάβει ο πελάτης καθώς και το υλικό που έχει ήδη στη διάθεσή του: έρευνα αγοράς και προσχέδιο δομής, κείμενα σε ψηφιακή μορφή, υλικό εταιρικής ταυτότητας (λογότυπο σε ψηφιακή μορφή για παράδειγμα), επαγγελματικές φωτογραφίες των προϊόντων του κλπ σημαίνουν λιγότερες ώρες εργασίας από την εταιρεία που θα αναλάβει την υλοποίηση της ιστοσελίδας σας και άρα μικρότερο κόστος.


3. Κόστος φιλοξενίας ιστοσελίδας


Το κόστος φιλοξενίας εξαρτάται από το μέγεθος της ιστοσελίδας σας καθώς και από την κίνησή της (μεγάλο ή μικρό αριθμό δεδομένων και επισκεπτών) καταβάλλεται πάγια σε ετήσια βάση. Για την επιλογή της εταιρείας που θα επιλέξετε για τη φιλοξενία της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να λάβετε υπόψιν πέρα από τη χρέωση την αξιοπιστία του server και την παρεχόμενη τεχνική υποστήριξη.


4. Κόστος υποστήριξης και διαχείρισης ιστοσελίδας


Η απλή διαχείριση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας (προσθήκη και αλλαγή άρθρων, εικόνων, video κα) μπορεί να γίνει από εσάς με μία ωριαία εκπαίδευση, εφόσον έχετε απλές γνώσεις χειρισμού υπολογιστή. Μετά την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας σας, θα χρειαστείτε: τεχνικές διευκρινίσεις, εγχειρίδια λειτουργίας των εφαρμογών, τεχνική υποστήριξη, περιοδικό έλεγχο και συντήρηση, αναβαθμίσεις ασφαλείας, τροποποιήσεις και ανανέωση του σχεδιασμού. Προκειμένου να εξασφαλίσετε ότι η ιστοσελίδα σας θα λειτουργεί σωστά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε και να συμφωνήσετε με τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας σας ποιες από τις παραπάνω υπηρεσίες μπορεί να σας παρέχει, με ποια χρέωση και με τι χρόνο απόκρισης.


5. Κόστος προώθησης ιστοσελίδας


Αφορά όλες τις ενέργειες για την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας. Ενδεικτικά: η βελτιστοποίηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας και των λέξεων-κλειδιών (Search Engine Optimisation), προβεβλημένες καταχωρήσεις στις μηχανές αναζήτησης (πχ καμπάνια GoogleAdwords), σχεδιασμός και προώθηση newsletter και social media. Το κόστος ποικίλει και μπορεί να κυμαίνεται από λίγες δεκάδες ευρώ/μήνα έως χιλιάδες ευρώ ανάλογα με τους στόχους και τις δυνατότητες του πελάτη. Μία αποτελεσματική καμπάνια προώθησης θα φέρει νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας. Μια καλοσχεδιασμένη και χρήσιμη σε περιεχόμενο ιστοσελίδα -όχι απαραίτητα πολύπλοκη ή μεγάλου κόστους λοιπόν- θα τους κάνει να την ξαναεπισκεφθούν και να την προτείνουν, αυξάνοντας το κοινό και το πελατολόγιό σας.


Η δημιουργία ενός site εξαρτάται, όπως είδαμε, από πολλούς παράγοντες...


Η πείρα μας στην κατασκευή ιστοσελίδων μας έχει δείξει πως η μελέτη της συνολικής διαδικτυακής παρουσίας σε συνεργασία με τον πελάτη είναι απαραίτητη για την τελική επιλογή των χαρακτηριστικών μιας ιστοσελίδας και συνακόλουθα τον τελικό προσδιορισμό του κόστους της. Μέσα από τη μελέτη των αναγκών και των δυνατοτήτων της κάθε επιχείρησης, η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να καταγράψει τι χρειάζεστε και στη συνέχεια, αφού κοστολογήσει τις υπηρεσίες που μπορεί να σας προσφέρει, να σας τις παρουσιάσει σε μια αναλυτική προσφορά.


Έτσι, με βάση την επένδυση που είστε πρόθυμοι να κάνετε, εξετάζετε τις εναλλακτικές που έχετε στη διάθεσή σας και επιλέγετε την ιδανική λύση για μια σωστά σχεδιασμένη και ανταποδοτική παρουσία στο internet.


Τελικά, το κόστος της ιστοσελίδας σας εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς.